Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 18 ianuarie 2015

Uneltele mele de tricotaj (2) - Markers

Va voi explica la sfarsit de ce am avut o perioada destul de lunga de inactivitate pe blog (un nou computer!). Dar intai sa vorbim despre uneltele de tricotat si anume despre ce folosim ca sa marcam anumite etape din tricotat cu un MARKER (marturisesc cu rusine ca nu stiu acest cuvant in romaneste).



Vedeti mai jos un MARKER, care se pune acolo unde doresti sa marchezi tranzitia dintre doua elemente ale unui model (asa cum am facut eu aici) sau pozitia exacta unde va trebui sa scazi sau sa inmultesti ochiuri. Dar mai sunt si alte aplicatii, care nu imi trec acum mie prin cap.



In tiparele de tricotat in limba engleza plasarea unui Marker este indicate cu PM (place marker / pune marker).

De fiecare data cand ajungi la el il tranferi de de pe andreaua unde sunt ochiurile de lucrat pe andreaua cu care lucrezi (in tiparele englezesti SM / slip marker = gliseaza sau transfera markerul).

Sunt diferite tipuri de maker. 

Am sa va arat intai un tip de marker care NU imi place, pentru ca nu este  prea comod la lucrat. Il simti in mana cu care lucrezi si abia astepti sa nu mai ai nevoie de el si deci ... sa scapi de el cat mai curand.
Nu stiu daca si persoanele care lucreaza in "English style " (cu firul in mana stanga) au aceeasi  parere, pentru ca eu lucrez cu firul in mana stanga (continental knitter).

Acest marker are forma de lacat si arata mai interesant si mai practic decat este este. In plus se vinde in calitati diferite, mai bune si mai proaste. 



Markerele (markers) din stanga sunt de la Clover, iar cele din dreapta sunt o imitatie a lor. Le-am cumparat pe internet din Anglia, dar se vand si la noi in Olanda. Nu mai stiu daca sunt (mult) mai ieftine, dar va asigur ca sunt de calitate inferioara. Daca va uitati mai bine la poza de mai sus si comparati markerele din stanga (Clover) cu cele din dreapta, veti vedea cu ochiul liber ca cele din dreapta sunt mai grosolan facute. 
Va grantez ca se inchid si mult mai greu.

Adevaratul lor cusur este altul. Sunt mai groase, ceea ce este o crima capitala.  Un marker trebuie sa fie subtire, ca sa nu ocupe prea mult spatiu intre ochiuri. Cu cat sunt mai groase, cu atat lungesc firul dintre ochiuri, facandu-l sa fie mai lung decat firul dintre ochiurile intre care nu exista un marker.
In consecinta la scoaterea markerului veti avea un ochiuri (stitches) mai mari, pentru ca ochiul (stitch) va folosi surplusul de lungime de fir care a fost peste marker. 
In fine, cine tricoteaza va intelege ce vrau sa va spun.

Eu nu mai folosesc acum acest tip de marker decat la marcarea fetei (right side) daca lucrez in punct lenes (garter stitch)  si nu mai stiu care este fata si care este dosul tricotajului. Sau daca lucrez fata la un cardigan si nu am ajuns inca la scazutul subratului (armhole shaping). Marchez cu acest tip de marker ca sa stiu unde trebuie sa scad pentru V sau unde nu trebuie sa scad pentru subrat (armhole shaping).


 Avantajul acestui tip de marker este ca se pune si se scoate usor.

Se mai vinde inca un tip de marker pe care il folosesc in acelasi fel ca si markerul in forma de lacat de la Clover:



Partea buna a acestui tip de marker este ca este foarte subtire si nu iti va distorsiona ochiurile intre care se pune.
Partea proasta ese ca nu este foarte comod in mana, cand lucrezi. 
Din aceasta cauza nu il folosesc decat foarte rar. Practic niciodata.

Markerul meu preferat este acesta de mai jos (in diferite marimi). Cred insa ca ati inteles asta si din primele doua poze, in care arat cum se foloseste un marker.



 Avantaje:
- se lucreaza foarte usor cu el, pentru ca il 'simti' mai putin in mana cand tricotezi (in comparatie cu celelalte tipuri)
- pentru mine este cel mai placut si practic tip de marker 
- poti alege intre diferite dimensiuni in functei de grosimea andrelelor (eu aleg mereu cercul cel mai mic posibil, pe care il pot glisa pe andrea fara sa am dificultati la pus si la scos).
Dezavantaje:
- daca uiti sa il muti pe andreaua cu care tricotezi (SM / slip marker) ramane fixat in tricotaj si trebuie sa-l tai ca sa il poti scoate. 
- un marker taiat trebuie aruncat.

Din fericire exista un marker care este usor de pus, foarte placut la tricotat si care se poate lasa in tricotaj (daca e cazul). Poti sa-l scoti foarte usor daca gresesti si ai lucrat peste el.
In plus nu costa nimic, fiindca cine tricoteaza are mereu resturi de lana.



Se confectioneaza foarte usor din resturi de lana, care trebuie sa contrasteze cu culoarea in care lucrezi.



De fapt acesta ar trebui sa fie markerul meu preferat. 
Nu este (inca), pentru ca am foarte multe markere, pe care le folosesc in contiunuare. Puterea obisnuitei.

Le pastrez in cutiute de ruj de la un magazin vietnamez ieftin din Groningen, cu tot felul de kitschuri din Asia. Arata insa foarte frumos si vesel si nu costa mult. Cred le veti gasi si voi in magazine cu produse (suveniruri) din tari asiatice. 
Sunt foarte practice pentru pastratul acelor, nasturilor, etc..., de care ai nevoie pentru un anumit proiect.





Va recomand acest sistem.

Acum despre computer, care este si acum la reparatie si pe care vreau il voi vinde, dupa ce va fi reparat (videocard si inca o piesa trebuie inlocuite).
Vreau sa-l vand, pentru ca am cumparat deja un alt iMac, de care am nevoie in viata de zi cu zi. Nu vreau un laptop, pentru ca vreau un monitor cu imagine mare si clara pentru ochii mei maturi si cu multa experienta de viata (ca sa nu zic ani!). Acum trebuie sa imi amintesc de ce programe am nevoie. Nu am back up, fiindca pastrez toate fisierele (files) pe care le gasesc importante pe un disc extern si ma gandeam ca restul nu ma intereseaza pera mult. 
Gandeam gresit! Nu atat din cuza ca trebuie sa cumpar iar anumite programe. De asta nu imi pare rau, fiindca trebuie sa castige si cei care lucreaza in IT de pe urma prostiei mele. Poate am mai spus, dar eu nu folosesc programe piratate din principiu...
Imi pare insa rau de timpul pierdut sa-mi amintesc ce aveam si de ce aveam nevoie. Avantajul programelor cumparate oficial este ca le pot descarca de la firma la care sunt registrate.

In rest toate bune. Nepoatele mele cresc si devin din ce in ce mai frumoase, lucru de care sunt foarte mandra.



Din nefericre se vede din poza ca sunt imbracate cu haine alese de fiul meu in ziua din saptamana in care are el grija de ele. Papadag - ziua tatalui; asa se zice in Olanda, sau cel putin asa zicem noi, la ziua in care tatal are liber ca sa ingrijeasca un copil mic. Colegele mele cu copii mici au pentru o anumita perioada o zi libera pe saptamana pentru ca stea cu copilul. Intreb, de exemplu: ' Unde este Linda?' si mi se raspunde ca are 'Mamadag'...   
Cred ca Andrei a ales hainele de pe Dodo (stanga) cu ochii inchisi!

Partea I despre unelte de tricotat 
Uneltele mele de tricotaj ... gratis

4 comentarii:

  1. frumoase nepotele ai! Cum zboara timpul! parca mai ieri scriai de nasterea /botezul lor si astazi... Cat despre haine, mie mi se par f. frumoase, fiica mea ar fi f. incantata, sunt fix pe gustul ei :), au si roz, si floricele, tot ce ii trebuie :)))

    Cu marker-ele, eu folosesc...atze. Gratis. Nici nu stiam cum se cheama, le-am simtit nevoia si inventat (haha, credeam ca eu sunt prima, ce modesta sunt!!!), la inceput puneam pur si simplu o ata fara sa fac nod, apoi dupa ce a iesit atza din greseala am inceput sa le fac nodulete. Eu le spuneam: "ata de adus aminte si pt potoroase ca mine ca sa nu mai numar ochiurile la fiecare rand :))"

    RăspundețiȘtergere
  2. Informatii foarte utile !Si cele despre Papadag(ce i-as mai pune eu sotului cateva zile din astea in program!!!) si cele despre markeri(tot asa spunem si noi ,ca doar suntem asi in a imprumuta de la americani tot felul de expresii!Sa mergi pe strada sa vezi tinerii ce mod de a comunica au gasit!)O sa caut si eu la mercerie,multumesc de sfat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt foarte frumoase fetele. Sa va traiasca si multa sanatate va doresc! Imi plac mult postarile tale caci aflu lucruri noi, la care nici nu visam. Poate in alte orase cum ar fi capitala mai gasesti ceva, dar in rest nimic, totul s-a stricat, doar dorinta noastra de a face ceva ne duce mai departe.
    Imi place cum iti schimbi tu masinile la dealer, cu probe, cu toate datele....eu mi-am cumparat masinile din Anglia si din Bucuresti, doar cu cunostintele de pe net si cu multa vointa din partea mea ca ma descurc eu cumva, caci n-am ce face altfel. Daca vrei ceva se poate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am si eu markere tip ac de siguranta si intr-adevar, desi pareau faine cand le-am vazut, nu-mi place deloc sa le folosesc. Ale mele se inchid/deschid cam greoi, plus ca mi se pare ca agata materialul cand incerc sa le deschid (probabil sunt si slabe calitativ).
    Eu o sa preiau ideea cu markerul facut din resturi. Am mai folosit in trecut o bucata mica de fir pe post de marker, dar mereu pica. Nu m-am gandit niciodata ca as putea sa fac un nod :)))

    RăspundețiȘtergere