Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 24 august 2014

Rochii de printesa in lucru - auditia atei (thread audition)

Dodo si Jojo au o rochita de printesa pe care se bat. Jojo (pentru care rochille sunt poate cel mai important lucru din viata ei, in afara de parinti) a muscat-o foarte rau pe sora ei, ca sa o impiedice sa imbrace rochia. De aceea le fac acum  doua rochii de printesa, mai mult sau mai putin identice, ca sa nu se mai bata pe o rochie.

Tiparul este de la Simplicity (rochie pentru Alba ca Zapada si Belle din Beauty & the Beast, din filmele Disney). Am ales rochia lui Belle, simplificata.



Am cumparat materiale de la un magazin de solduri, in care pot gasi uneori si materiale bune (matase, batist fin sau lana). In general cumpar de la ei materiale pentru model de proba (muslin).
De cand am citit despre dublarea (interlining) materialului de lana sau in cu bumbac sau cu organza de matase (silk organza) ma aduc mai des la ei, ca sa caut batist de bumbac.

Acum am fost sa caut materiale roz pentru printese.
Am gasit la ei un material sintetic roz, care imita matasea Doupioni de o culoare frumoasa. Unele rozuri te orbesc!
Din nefericre cuponul pe care il aveau nu imi ajungea pentru doua fuste crete, cum sunt cele din tipar. Imi ajungea si pentru un corsaj, dar nu m-am incumetat sa-l folosesc. Nu vreau material sintetic atat de aproape de pielea copilului. Aveam material de bumbac de la un quilt mai vechi, pe care l-am folosit pentru corsaj. L-am captusit (lining) - nu dublat (interlineing) - cu batist de bumbac, tot de la ei. Culoarea nu este perfecta, fiindca are o alta nuanta decat bumbacul pentru corsaj, dar este atat de subtire, neted si placut la atins, incat m-am oprit la acest batist roz.
Cred ca mi-ar placea si mie sa am ceva captusit cu un batist atat de placut la purtat.


Noroc ca nu se va vedea cand vor purta rochiile.

Asa arata pe fata prima rochie terminata. De fapt nu e gata, fiinda mai am sa cos captuseala in jurul manecii si sa o impodobesc.


Daca intorc rochia pe dos., vedeti ca  manecile nu sunt finisate pe dosul rochiei.

Captuseala de la fata corsajului


Am reusit de fapt sa faca o rochie care s-ar purta pe ambele parti, daca as fi captusit si fusta.

Captuseala de la spatele corsajului (fara nasturii pusi)

Pentru a doua rochie a trebuit sa folosesc bumbac, desi bumbacul nu luceste ca matasea, iar o rochie de printesa trebuie sa luceasca si sa straluceasca.


Ca sa obtin acest efect voi pune peste fusta aceeasi organza sintetica pe care am folosit-o la ambele rochii pentru manecutele bufante.


Stiu cine va alege rochia cea mai lucioasa. Am facut acum doua luni 'auditionarea' materialului de organza.  Lui Dodo i-a placut sa ii pun voalul pe ea, ca sa o costumez ca la Bollywood, asa cum a comentat fiul meu.


In schimb Jojo a fost coplesita de atat auriu si sclipici. In general are o expresie curioasa sau indiferenta, depinde de situatie. In schimb in costumul de Bollywood se uita foarte intimidata de atata roz si auriu pe ea.  Imi aducea aminte de zarzarul mic din poezia lui Toparceanu, caruia ii e frica sa nu-i cada la picioare, din crestet valul subrtirel de floare.



Acum ceva despre partea tehnica a confectionarii acestor rochite.

Trebuie sa va spun ca nu imi place sa cos organza sintetica la masina. De aceea m-am gandit cum sa finisez tivurile la fusta.

Cusaturile pe material organza 

Trebuie sa va spun ca nu imi place sa cos organza sintetica la masina.

Pentru maneci am folosit cusatura frantuzesca (French seam), dar pentru fusta am facut alceva.
Am cusut intai la masina de surfilat (serger), in asa fel incat marginea surfilata sa fie exact unde ar fi trebuie sa fac cusatura laterala pentru fusta.



 Culoarea nu este cea din realitate, dar am avut de ales intre claritatea imaginii si nuanta reala, asa ca am permis programului de la iPhoto sa-mi 'repare' claritatea.

Dupa aceea am mai cusut cu punct drept (straight stitch) pe fata, prin mijlocul cusaturii de la surfilare. Vezi poza de mai jos.


Ca sa fiu sincera cusatura frantuzeasca este mai putin vizibila. Insa cusatura asta este mai solida, fiindca cos cu pas drept peste trei straturi de organza.

Dupa ce termin de scris, voi termina a doua rochita, cea cu fusta de Bollywood.
Primul avantaj al faptului ca faci doua rochii in acelasi timp, este ca inveti din greselile de la prima. Stiu acum unde trebuie sa marchez sau sa insailez, ca sa nu ma trezesc ca ar fi trebuit sa fac asta cu mult inainte. Al doilea avantaj este ca repetand, tii mai bine minte ordinea in care trebuie sa cosi.

Partea cea mai interesanta si placuta din confectionares rochitelor de printesa incepe cand voi trecee la impodobirea lor.  O rochita de printesa are tot felul de zorzonele stralucitoare.

Pentru rochia cu fusta din matase sintetica am surfilat intai tivul, peste care voi aplica o dantela sintetica, pe care o aveam in dulapuri. Prima dantela pe care am cumparat-o pentru lenjerie si pe care acum nu as mai cumpara-o, ca sa fiu sincera.

Cu aceasta danteala voi acoperi tivul, pe care nu-l voi mai indoi. Ramane asa cum este, numai surfilat (sau dat cu zigzag, daca nu aveti masina de surfilat).


 Culoarea reala a fustei si a dantelei. Nu se potrivesc perfect, dar e acceptabil.

 Nu m-am hotarat daca voi coase o margine cu puncte decorative de la masina de cusut, voi broda sau voi face aplicatii. Ma mai gandesc.

Thread audition

Dar indiferent de ce voi hotari, trebuie sa aleg ata cu care voi coase sau broda. Asta se numeste 'auditionarea atei' (thread audition). Pentru asta trebuie sa desfaci cam 20-25 cm de ata de pe mosor si sa o pui peste material. Nu se pune numai mosorul sau suveica (spool), pe material ca sa alegi culoarea atei.
Si asta e ceva ce am invatat de curand. Straniu este ca stiam regula la alegerea atei la cusut, dar nu stiam ca se aplica si la brodat.



Daca va uitati bine, vedeti cat de diferit arata ata pe mosor (spool) de ata direct pe material.
Asta este scopul auditionarii atei, sa ai o imagine corecta a efectului pe care il vei obtine.


La corsaj cred ca voi face free motion quilting (quiltuit liber) si voi contura inimioarele cu fir metalic auriu, ca sa armonizez corsajul cu auriul din manecute. Nu pe toate, doar cateva inimioare (random).


Voi reveni cu pozele de la a doua rochita si cu pozele pe manechine -:)!

Nu stiu cat se vor potrivi ca marime, fiindca am  constatt ca rochitele dupa tipare americane sunt mult mai largi decat cele din Burda. Daca vor fi prea largi, vor mai astepta...  Daca vor fi prea scurte mai tarziu le voi lungi cu ceva.

Adaugare pe 13 septembrie. Am continuat sa scriu despre acest subiect aici:
Rochitele de printesa (continuare)

V-am spus ca eu imi pun carti audio cand fac croitorie? Cand dau la masina si nu aud, apas pe butonul de pauza.
Acum sunt la ultimul volum din Harry Potter. Dupa accea incep cu carti in limba engleza, ca sa mai invat. Prima carte pe care am descarcat-o (download) este Mesterul si Margarita de Mihail Bulgakov (The Master and Margarita). Dupa aceea voi trece la Mark Twain.

M-ar interesa si carti in limba romana, dar nu am curaj sa downloadez oriunde, ca nu-mi place jungla si virusii de computer. As prefera sa cumpar, dar acolo apar alte probleme, daca trebuie sa dai numarul de carte de credit. Grea viata, asa ca raman in primul rand la carti in engleza sau franceza de la Amazon.

5 comentarii:

  1. Geweldig...wat een schattige prinsessenjurkjes...

    RăspundețiȘtergere
  2. M-a bucur pt tine, ca poți învață si in același timp cosi lucruri așa frumoase! Ai niște nepotele foarte dragute, numai bune de îmbrățișat, 2 prințese. Si mie mi-ar place sa am pt cine sa Cos rochite. Spor la cust, distractia de abia acum incepe ( sunt sigura ca îți vor da multe teme de acum încolo ) Fericito! Te îmbrățișez.

    RăspundețiȘtergere
  3. tii, ce frumoase sunt piticele! si/ fara rochii!
    Ei fiica mea mi-a cerut o rochie de printesa... si refuz sa ii zic ca nu sunt in stare :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt foarte dragute nepotele tale, sa va traiasca si sa fiti sanatosi. Eu una nu am mai scris de atata timp ca am gresit comentariul de dimineata si l-am gasit la postarea anterioara. te urmaresc cu drag ca intotdeauna.

    RăspundețiȘtergere