Ultima pagina

TRANSLATOR

sâmbătă, 9 august 2014

Cum se pune ata metalica in masina (SEE KATE SEW blog)

Am gasit de curand un nou blog foarte interesant, See Kate Sew ('Uite cum coase Kate' sau cam asa ceva), pe care merita sa il vedeti. Eu sunt abonata la acest blog.

In afara de hainutele de copii - Kate are douazeci si ceva de ani si este mamica de copii mici - unul din tutorialele ei mi-a atras atentia in mod deosebit. Tutorialul despre custul cu fire metalice, care va va interesa si pe voi, daca faceti quilturi sau impodobiti ce coaseti (embellishment)



Stiti, cred, ca firele metalice dau multe dureri de cap celor care le folosesc: se desfasoara de pe mosor (spool) si se infasoara in jurul tijei pe care sta mosorul cu ata, dupa care se rup des. Ca sa previi aceste catastrofe trebuie sa gasesti o metoda ca sa se desfasoare ata in mod egal si sa ai mereu aceeasi tensiune a firului. 
Din fericire exista acum scule speciale care te ajuta sa previi accidentele despre care am scris mai sus.

Eu am cusut fara probleme cu fir metalic, ba chiar am si quiltuit liber (free motion quilting) ...





... folosind un dispozitiv special (Wonder Thread Guide):

Trucul este ca firul nu se desfasoara de-a lungul mosorului sau suveici, rotindu-se in jurul axei pe care este pus mosorul (spool), pentru ca se fac carcei de ata si se innoada. Wonder thread guide face ata sa iasa perpendicular de pe mosor si sa intre in masina, fara sa se rasuceasca.

Mai am o observatie de facut. 
Mosorul folosit de mine era infasurat in cercuri paralele (stacked thread), acesta este infasurat pe diagonala (cross wound thread). 
Superior Threads - vezi mai jos - spune ca ata infasurata diagonal trebuie sa iasa vertical de pe mosor, nu orizontal, ca in poza de mai sus. 
Oricum, eu vorbeam de ata metalica de la Madeira, care este altfel infasurata  /stacked (vezi poza lui Kate cu mai multe mosoare de ata).

Mai exista si alte marci de unelte ajutatoare, cum ar fi cea de la Superior Threads. Superior Threads depune multe eforturi ca sa explice cum trebuie folosita ata corect si cum trebuie sa se seteze masina de cusut pentru diferite tipuri de ata. Neaparat sa va uitati si ce au ei de spus!

Va pun sici un video de la ei, in care se explica cum functioneaza disprozitivul lor (Superiort Thread Holder) si de ce diferite tipuri de ate trebuiesc puse numai intr-o anumita pozitie.



Despre dispozitivul Superior Thrad Holder. Cred ca cineva care este indemanatic si creativ isi poate poate face singur ceva asemanator, daca intelege principiul.

Iar daca nu poti, iti da Kate pe blogul ei, See Kate Sew, o idee. Foarte ingenios! Eu nu voi incerca, pentru ca nu am nevoie, dar ea scrie ca o ajuta.







Cam asta aveam de spus despre pusul atei metalice in masina de cusut.

Ca sa fiu sincera, intentionam sa pun tutorialul despre modificarea tiparului de t-shirt, dar nu am atat timp. Sunt ramasa in urma cu planificarea, pentru ca trebuie sa-mi instalez noua masina de cusut si sa citesc intai manualul din scoarta in scoarta, ca sa vad care sunt diferentele cu cea veche. Abia dupa aceea am sa cos. Iar maine vor veni nepotelele in vizita si pe urma va trebui sa incerc sa ajung si la o prietena. Romanca si ea.
Dar cum mi-am propus sa nu mai fac pauze atat de mari la scrisul pe blog, am cautat un alt subiect care cred ca va va interes: atele metalice si blogul lui Kate.
Un weekend placut!

Aceasta este Partea a III-a a seriei despre pusul atei in masina de cusut

Partea I - Cum se pune ata in masina de cusut
Partea II - Sfaturi practice: schimbarea atei la masina de cusut

2 comentarii:

  1. Ce bine ca sunteti...bine! Tocmai pierdusem o foarte draga tanti croitoreasa, cand am fost anul trecut in vara sa o salut am aflat ca nu mai era si m-am simtit asa de trista si vinovata, iar cand aici pe blog s-a facut liniste am asteptat o vreme si apoi cand am recitit ultima postare...era cu viroza si apoi nimic,..drept sa spun m-am frisonat. Dupa un timp mi-am luat imima in dinti si am intrebat-o pe Vera daca stie ceva, dar nu stia nimic. Am mai urmarit o vreme blogul, liniste totala, apoi m-am resemnat. Azi m-am uitat asa, aiurea, si bucurie mare!! Asa ca multa sanatate, multumiri pentru tot, multumiri si Verei pentru intelegere, nepotelele sa creasca frumos si sa bucure pe toata lumea ( doar de-aia facem copii..) si scuze pentru profilul "anonim", nu am blog, nici cont Google si nu ma descurc cu restul categoriilor de comentatori.
    Inca o data, ma bucur foarte mult ca ati revenit.
    Simona, Cluj Napoca
    PS Indicatiile pentru pernitele de croitorie sunt foarte utile, nu m-am gandit pana acum sa imi confectionez una, dar cum stiu cat nu-mi place sa folosesc scandura de calcat maneci cumparata, o voi imbunatati si imi voi face si pernite.Multumiri

    RăspundețiȘtergere
  2. Stiu ca iti doresti sa comentez ceea ce ai scris, dar eu am ramas minute in sir uitandu-ma la poza fetelor. Sunt adorabile si nici nu vreau sa-mi imaginez ce iti fac cand vin, prin ate, materiale sau multe altele de pe masa de croitorie, sau unde iti tii masinile. Sa va traiasca, sa fie sanatoase si postari mai dese.

    RăspundețiȘtergere