Ultima pagina

TRANSLATOR

luni, 23 decembrie 2013

Povesti de Craciun (1) Bricolaj pentru copii

Una din traditiile mele de Craciun era sa desenez si sa bricolez de Craciun cu Andrei cand era mic si sper sa o continui cu nepoatele, cand vor fi mai mari.

Andrei venit odata cu un ingeras din aluat cu sare, facut la gradinita. Mi-a placut ideea si de atunci cativa ani la rand am tot facut impreuna podoabe pentru pom, pentru masa de Craciun sau pentru cadourile de sub pom, ale noastre sau pentru altii.

Si acum am una din creatiile lui de la 7 ani, pe care o pun in fiecare an in pomul de Craciun, fara exceptie.


De fapt in anul in care a fost facut acest medlion de Craciun, am impodobit tot pomul cu astfel de creatii, facute de mine si de el. Pe ale mele nu le-am mai pastrat.
O dupa amiaza de modelat, eu le-am copt si apoi o alta dupa amiaza de colorat, urmata de inca o dupa amiaza de lacuit. Tot trebuia sa ma joc cu el, ca sa nu se plictiseasca.

Va sfatuiesc sa faceti si voi asa ceva cu copii si nepotii vostri. Pe langa faptul ca este o ocupatie foarte placuta, copiii vor fi foarte mandri de rezultat.

Pentru asta e nevoie sa intindeti voi intai o foaie, din care sa taiati forma pe care se pot lipi figurinele si sa ii dati o gaura, ca sa o puteti agata in pom.

Lasati copiii sa modeleze ce vor. Andrei a vrut neaparat sa faca doua pisicute, care eram noi doi, dupa care le-a colorat in niste culori foarte atipice pentru Craciun. Asta a fost dorinta lui si l-am lasat sa faca ce vrea. Am mai avut in acel an in pom si un vagabond cu camasa de puscarias… Foarte - cum sa-i spun - original?!?


Dupa ce le-am terminat, am taiat o panglica argintie in bucati mai lungi, am facut un nod sa ramana fixata de medalion (acel nod se vede in poza) si la aproximativ 10 cm am mai facut un nod si o fundita. Care nu se vad in prima poza. Asta pentru ca nu am folosit carlige de sarma, ci am agatat pamglica de creanga bradului.
Intai masurati cat e nevoie pentru o panglica si taiati aceeasi dimensiune pentru restul de creatii. Neaparat o panglica argintei sau aurie, ca sa se potriveasca cu restul de podoabe din pom.
NB. Daca folositi carlige de sarma, speciale pentru pomul de Craciun, puteti face funda la 3 cm de primul nod.

O sa vedeti cat de mandru va fi copilul care isi va vedea creatiile atarnand in pom si admirate de toata lumea.

Va parasesc, pentru ca ma duc sa imi pregatesc curcanul. Spor la treaba!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu