Ultima pagina

TRANSLATOR

sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Repede, repede: ati auzit de EUCALAN (no rinse delicate wash)???

Am facut o descoperire de milioane: EUCALAN, detergentul de spalat lana si alte produse mai delicate  (no rinse delicate wash / pour lavage délicat, san rin,cage).

Ce este atat de deosebit in acest produs? Ei bine, chestia geniala este ca nu mai trebuie sa clatesti dupa ce l-ai folosit. Este deci nu numai ecologic, ci mai ales foarte practic.


Cum se foloseste? Simplu de tot. 
1. Pui intr-un lighean apa calduta spre rece cu 1 ligurita de detergent Eucalan (dar nu o lingurita romaneasca, ci cam jumatate din ea).
2. Adaugi puloverul sau ce vrei sa speli si framanti cu mana pana se impregneaza de apa cu detergent.
3. Il lasi minimum 15 minute sa stea in solutia de apa cu Eucalan.
4. Il scoti, storci apa din el cu grija sau il centrifughezi putin in masina de spalat, fara sa-l clatesti.
5. Il pui la uscat. Si GATA!

Se foloseste si in masina de spalat, dar e mai putin economic decat daca speli cu mana. Cred ca mai este si mai complicat.

Ceea ce m-a cucerit defintiv pe mine este ca are ceva in el - in varianta cu lavanda sau eucalipt - care ar fi anti-molii (mot). URASC moliile si tot ce se inrudeste cu aceste bestii, care iti strica lucrurile din casa.
De fapt insa nu stiu in clipa de fata precis cat de eficienta este compozitia cu lavanda sau eucalipt, deci numai visez despre faptul a mi-ar salva puloverele de bestiile de molii.
Dar oricum, chiar daca singurul avantaj ar fi ca nu mai trebuie sa clatesc, e suficient pentru a ma entuziasma puternic pentru Eucalan.

Un filmulet  e mai clar decat ce scriu eu, asa ca va rog sa va uitati aici:



Nu stiu daca voi spalati puloverele cu mana - eu, da! Daca folositi numai masina de spalat sau le dati la curatatorie (complicat si scump!!!) nu veti avea nici o tresarire la citirea a ceea ce scriu eu aici. Daca insa faceti parte din genul meu de 'spalatoreasa', ma veti intelege perfect si veti compatimi cu mine -:!!))
Partea cea mai groaznica la spalatul cu mana ramane - dupa mine - clatitul (rinse). Cate ape trebuie sa schimbi, cate manipulari, cate eforturi. Acum - gata, am scapat de corvoada!

Eu am cumparat Eucalan si l-am folosit deja. Recunosc ca imi place sa vad daca noutatile sunt cu adevarat utile. Din acest punct de vedere plang si acum dupa fosta mea nora, Désirée, care avea acelasi obicei. Ne telefonam regulat: 'hallo, am descoperit asta... si asta..'. Incercam si apoi ne comunicam parerile: 'da, extraordinar de buna chestia' sau 'o porcarie, am dat banii de pomana'. Noi doua eram genul de 'Scufita Rosie', care era curioasa sa se uite dupa floricele si pasarele, pe drumul spre bunica ei. Cel putin asa zicea raposatul sot.

Cu o lingurita de ceai (olandeza) am spalat PERFECT doua pulovere pentru Dodo si Jojo si trei pentru mine. Si poate as mai fi putut spala mai multe, daca as fi avut atunci de spalat.

Nu ma mir ca spalatul unui pulovar nu cere atata detergent si degresare si ca nu mi se ofera un detergent care face spuma. Lana naturala nu trebuie degresata atat, cum faceam eu. Lana naturala se auto-protejeaza fiindca are ceva lanolina in ea, pe care nu trebuie sa o agresezi si sa o elimini definitv cu detergentul.

Cred ca daca speli regulat puloverele in acest fel, cu Eucalan, nu se muradaresc atat, incat sa nu se curete bine. Si daca da, voi folosi o (singura) data un detergent de lana si dupa aceea revin liar la metoda de spalat cu Eucalan.

Recenzia mea de consumator pe scurt.
 Avantaje:
- imi simplifica viata
- nu trebuie sa folosesc atata apa la spalat (wash green!)
- cu o doza speli mai multe pulovere
- ti-ai facut si datoria ecologica fata de planeta.

Dezavantaje:
- nu e ieftin (EURO  4,95 pt 100 ml si aprox. EURO 12,- pentru 500 ml) si nu se gaseste peste tot; cred ca in Romania nu se va gasi usor.
- spalatul dureaza mai mult, pentru ca trebuie sa lasi ce speli cel putin 15 minute de bucata (trebuie sa ai chef sa pui un lighean undeva si sa il uiti pentru catva timp, poate chiar peste noapte).

CONCLUZIA: Eu l-am folosit si il recomand, daca cumva il gasiti. Incercati, incepand cu doza mica. Ap[oi daca va convine, cumparti numai doza de 500 ml.

Daca nu il gasiti, spalati puloverele de lana cu foarte putin sampon de par pentru bebelusi sau in orice caz cu un sampon foarte putin agresiv.
Detergentele agresive nu fac bine la materiale si mai ales nu fac bine la lana.

2 comentarii:

  1. si acum spui de el, dupa ce venii din plimbarea in olanda :)
    Din ce magazin l-ai luat?
    intrebarea 2: cum miroase dupa el? e mirosul tare?
    intrebarea 3: scrie ceva de alergii pe el?
    In rest, eu spal totul la masina, ploverele le pun la 30 gr si turatii mai putine.

    RăspundețiȘtergere
  2. buna ziua,
    am dori sa stim daca am putea cita acest articol pe pagina noastra de facebook. SUntem un magazin online cu produse sanatoase pt bebelusi si copii si de curand am adus euclan in Romania.
    Magazinul e www.bebepufulete.ro
    Multumim

    RăspundețiȘtergere