Ultima pagina

TRANSLATOR

luni, 28 ianuarie 2013

Happy birthday to me!!!

A trecut si zua de azi, 28 ianuarie, aniversarea subsemnatei. Ieri am sarbatorit-o cu nepotelele blonde si foarte ne-romance, desi 1/4 din bagajul lor genetic este romanesc (Ploiesti, Naieni/Buzau, Alexandria, Targu-Neamt, un cocktail din toate aceste regiuni ale Romaniei - numai Transilvania lipseste cu desavarsire).

Ca sa revin cat de cat la topica blogului: puloverele mi-au reusit foarte bine si le vin ca turnate. Sunt putin mai mari, dar asta e bine. Ce ar fi fost sa le fi fost deja prea mici?






Parca totusi fetita Jojo are ceva, ceva temparament romanesc, cum se vede din videoul cu tatal sau. Nu stiu de unde a invatat sa scoata astfel de sunete. Temperamentul nu e olandez, dar mutrisoara - da! Pe cat e fiul meu de brunet, pe atat e ea de blonda.

Despre pulovere. Concluzia este ca diagrama pentru 1 an (marimea 74-80 europeana / tiparul), pe care am folosit-o eu, este buna. Diagrama se numeste in engleza 'the schematic'. Dintr-un DVD american am inteles ca 'the schematic' este primul lucru cu care incepi in tricotat. Asa este. Cu un 'schematic' bun adaptezi orice model pe care vrei sa-l faci.
Daca nu ai o diagrma ('schematic') in tipar sau in explicatii sau daca nu stii care este diagrama individuala pesoanei pentru care tricotezi, ai sanse foarte mari sa nu poti verifica daca ai un model bun (explicatii bune) si sa iti iasa puloverul complet aiurea.


Dar acum va las, fiindca am de sarbatorit si restul zilei. Maine intrerup pentru o zi vacanta ca sa termin o lucrare in legatura cu o expulzare a unui ne-olandez, iar apoi revin, dupa un somn bun.

Va voi povesti despre 'schematic' / diagrama / si cum ma folosesc eu de acest tipar ca sa adaptez orice model,  pentru ca este un lucru extrem de important.

Deocamdat ... happy birthday to me, cu filmul meu preferat de pe YouTube (pe care il trimit si la prieteni, ca felicitare sonora). Fiindca este ceva deosebit si il merit.


Cel mai mult imi place cum improvizeaza 'guristul' si muzical, dar si lingvistic ("happy the birthday to you"). Imi aduce aminte de muzicantii nostri, din Romania.
Talentul lor poetic nu era parte lor cea mai tare. Pe vremea fanariotilor se faceu serenade domnisoareleor, cu taraf cu lautari, tot orientali. Daca domnisoara nu dadea semn ca apreciaza serenada, lautarii incepeau sa cante 'si tu dormi, dormire-ai moarta, si eu fac venin la poarta' (de la G. Calinescu cetire, din vremea studentiei mele in Bucuresti la litere, ceva mai tarziu dupa el, dar totusi sub semnul lui).
Fantastic trecerea de la suspine de dor si de la declaratii de amor la 'si tu dormi, dormire-ai moarta...'.

Make a wish! Sa-mi pun o dorinta.
Dorinta mea cea mai mare pentru acest an este sa nu mi se mai zica 'doamna Ceausescu' in Olanda. Cum ei nu pot pronunta numele meu si il percep aiurea, primesc faxuri pe numele 'doamna Chauchescu'. Adica Georgescu. Noroc ca nu ma cheama si Elena.

12 comentarii:

  1. La Multi Ani, Carmen! Sunt foarte frumoase nepoatele, sa-ti traiasca!

    Tiza

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani draga Carmen! Sa ai parte de tot ce-ti doresti cu un plus de sanatate din partea mea!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani si de la Cluj!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. la multi ani si de la vecina de la sud! Sa fii sanatoasa, si fericita,si implinita! sa ai un an nou mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  5. LA MULTI ANI!!!sa ai parte de sanatate si multe bucurii!!!Nepotelele sunt tare dulci si le sta foarte bune plovarasele!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani draga mea prietena de blog! Sa fii sanatoasa si sa fii alaturi de cei dragi, de cele 2 nepotele, ca ele iti vor aduce lumina in inima! Sa fiti fericiti cu totii!

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani sanatosi si plini de creativitate :) Am ascultat si cantecul aniversar. Intr-adevar seamana foarte mult cu stilul muzicantilor romani.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multi ani frumosi alaturi de pufoseniile blonde si dragalase! Nu reusesc niciodata sa tin minte care e Jojo si care e Dodo, trebuie sa tot caut in articole mai vechi :).

    Abia astept sa ajung acasa sa ma uit si la filmulete, ca de la munca nu le pot vedea.

    In Olanda nu sunt George-i?

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani! Multa sanatate si bucurii din partea familiei si a nepotelelor dulci! In acelasi timp, sa-ti aduca anul, inspiratie si rabdare pentru toate lucrurile frumoase pe care le realizezi.

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani fericiti!Sa te bucuri de familia ta frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi ani fericiti, draga Carmen!

    Iti doresc sa ai parte de bucurii pe toate planurile vietii!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce scumpe sunt nepotelele tale! Le iubesc!

    RăspundețiȘtergere