Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 9 decembrie 2012

Tutorial - jacheta tricotata Phildar pentru baby (1)

Acum sa va dau tiparul si explicatiile pentru jacheta pentru baby, despre care am scris in postarea trecuta (Tricotaje - trucuri utile). Mai pun inca o data poza, ca sa stim despre ce vorbim.


Tiparul si instructiunile sunt facute pentru urmatoarele marimi: prematur, nou nascut (nastere normala), 3 luni, 6 luni si 12/18 luni
Masurile corespund acestor dimensiuni si sunt in ordine crescanda (cea mai mica masura este pentu un bebelus foarte mic, prematur si cea mai mai mare este pentru un copil de 1 an - 1,5 ani). Copiati si tipariti instructiunile, dar marcati cu o culoare numai marimea care va intereseaza si numarul de ochiuri / randuri pentru aceasta marime.

Lana folosita este PHILDAR, PARTNER BABY care se tricotaza cu andrele 3

Esantionul dat in revista este de 10 centimetri patrati, care sunt:
* 31 ochiuri [stitches] si 40 randuri [rows], lucrate un rand pe fata, unul pe dos (stil ciorap, daca nu ma insel ca terminologie, 'stockinette stitch')
* 31 ochiuri si 56 randuri, lucrate numai pe fata (nu situ cum se zice in romaneste, in olandeza se numesc 'ribbels', iar in franceza 'point mousse' si in engleza 'garter stitch')

Acum fac o paranteza despre tricotarea unui esantion
Este foarte important sa dispui de un esantion, pe care sa verifici daca obtii acelasi numar de ochiuri si randuri pentru 10 cm patrati ca in instructiunile pe care le folosesti. Daca nu, trebuie sa adaptezi numarul de ochiuri si randuri la masurile din esantionul tau.

Pentru Pingouin Pingorex Baby nu a fost nevoie sa modific nimic. 
Altfel as fi facut-o, mai ales ca am un asa zis computer Brother pentru tricotat, o chestie pe care am cumparat-o in 1980 (cred!). O sa mai scriu despre asta, cand va trebui candva sa modific instructiunile, pentru ca nu imi iese esantionul cum trebuie.

Tiparul este lucrul cel mai important, singurele date de care esti cu adevarat sigura, indiferent de lana folosita.

Spatele...


.... si fata.

Eu am ales masura cea mai mare.

Va dau acum instructiunile traduse, cu numarul de ochiuri pe care trebuie sa le pui pentru fire de tricotat   cu grosimea asemanatoare firelor Phildar Partner Baby sau Pingouin Pingorex Baby. Numarul de ochiuri este tot in ordine crescanda, cel mai mare numar este pentru un an- un an si jumatate.

Spatele:
Se pun 66-68-72-78 -86 ochiuri cu andrele 3 si se lucreaza tot pe fata (point mousse // gartner stitch).

La 12 - 14 - 16 - 18 - 20,5 cm de la tiv, incepeti sa inmultiti pentru maneca:
(prematur): 1x 7 ochiuri si 3 X 6 ochiuri
(nou nascut) 6 x 5 ochiuri
(3 luni) 1 x 7 ochiuri si 6 x 6 ochiuri
(6 luni) 1 x 7 ochiuri si 7 x 6 ochiuri
(1 an - 1,5 ani) 1 x 7 ochiuri si 9 x 6 ochiuri.

Cum se inmulteste am aratat aici. Obtineti 116 - 128 - 158 - 176 - 208 ochiuri.

La 20 - 23 - 26 - 29 - 33 cm de la tiv formati gatul de la spate. Scadeti intai ochiurile de la mijloc (aflati unde e mijlocul si masurati de o parte si de alta jumatate din ochiurile date mai jos).

(prematur): 8 ochiuri (adica 2x4 de o parte si de alta a mijlocului spatelui / CB)
(nou nascut) 10 ochiuri (2 x 5)
(3 luni) 12 ochiuri (2 x 6)
(6 luni) 12 ochiuri (2 x 6)
(1 an - 1,5 ani) 14 ochiuri (2 x 7).

Apoi continuati separat si scadeti de o parte si de alta a gatului:
(prematur): 2  X 4 ochiuri
(nou nascut) 2 x 4 ochiuri
(3 luni) 1 x 5 ochiuri si 1 x 4 ochiuri
(6 luni) 2 x 5 ochiuri
(1 an - 1,5 ani) 2 x 6 ochiuri.

Dupa ce terminati de scazut pentru gat trebuie sa aveti o inaltime de ... cm [ vezi mai jos] si urmatorul numar de ochiuri:
(prematur): 21 cm si 46 ochiuri
(nou nascut) 24 cm si 51 ochiuri
(3 luni) 27 cm si 64 ochiuri
(6 luni) 30 cm si 72 ochiuri
(1 an - 1,5 ani) 34 cm si 85 ochiuri. 
Incheiati toate ochiurile ramase dintr-o data.

Fata (dreapta):

Se pun 51-52-54-57-61 ochiuri cu andrele 3 si se lucreaza tot pe fata (point mousse / gartner stitch).

La 12 - 14 - 16 - 18 - 20,5 cm de la tiv, incepeti sa inmultiti IN STANGA pentru maneca:
(prematur): 1x 7 ochiuri si 3 X 6 ochiuri
(nou nascut) 6 x 5 ochiuri
(3 luni) 1 x 7 ochiuri si 6 x 6 ochiuri
(6 luni) 1 x 7 ochiuri si 7 x 6 ochiuri
(1 an - 1,5 ani) 1 x 7 ochiuri si 9 x 6 ochiuri.

Cum se inmulteste am aratat aici

in acelasi timp cu inmultirile pentriu maneca incepeti sa scadeti pentru gat in partea opusa, IN DREAPTA:
Intai pentru toate marimile: 1 x 2 ochiuri.
Apoi continuati sa scadeti pentru fiecare marime altfel:
(prematur): repetat de 3 ori la fiecare al doilea rand [7 x 1 ochi si 1 x 2 ochiuri] si apoi 1 x 1 ochi
(nou nascut) repetat de 2 ori la fiecare al doilea rand [8 x 1 ochi si 1 x 2 ochiuri] si iar la fiecare al doilea rand 9 x 1 ochi
(3 luni) la fiecare al doilea rand 29 x 1 ochi si apoi 1 x 2
(6 luni) la fiecare al doilea rand 32 x 1
(1 an - 1,5 ani) la fiecare al doilea rand 34 x 1 ochi si apoi dupa 4 randuri 1 x 1 ochi.

Restul de ochiuri se scad la fel ca la terminarea umarului la spate si la aceeasi inaltime : 
(prematur): 21 cm si 46 ochiuri
(nou nascut) 24 cm si 51 ochiuri
(3 luni) 27 cm si 64 ochiuri
(6 luni) 30 cm si 72 ochiuri
(1 an - 1,5 ani) 34 cm si 85 ochiuri. 

Fata (stanga) se lucreza in acelasi fel, dar in oglinda.

(voi continua in postarea urmatoare despre buzunar si finisarea jacheti; astazi mi-am facut portia de blog)

9 comentarii:

  1. Cea mai mare greseala a mea cand tricotez este ca nu lucrez dupa schite calculate si din cauza asta desfac si refac pana ma plictisesc.Si asta ca mi se pare foarte greu sa stau sa numar mereu randuri si ochiuri.Dar in schimb,cand lucrez asa haotic imi place !O sa te urmaresc ca sa vad daca reusesc sa lucrez si eu ceva de la cap la coada.AI MEI ISI VOR PUNE IAR MAINILE IN CAP CAND MA VOR VEDEA IAR CU ANDRELELE!

    RăspundețiȘtergere
  2. Greu domnule dar daca pana la urma iti este ai o satifactie maree

    RăspundețiȘtergere
  3. eu imi fac scheme, desene, tot timpul am emotii cu desfacutul - mi-e frica sa desfac :)

    Intrebare: modelul asta de jacheta oare merge si la femei ? sau doar la copii?
    Intrebarea 2: cum ai facut marginea de sus? (de jur imprejurul gatului)

    RăspundețiȘtergere
  4. Care sunt scaderile la gat in partea dreapta pentru marimea 3 luni? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. Georgiana, am corectat, adaugand scazaturile pt 3 luni. Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  7. Finisarea, marginea de la gat si buzunarelul, imi puteti spune cum se fac?

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere