Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 23 decembrie 2012

Ne pregatim de Craciun

Am zis ca voi avea mai mult timp dupa 21 decembrie. Ei bine, nu. Au venit cu rugaminti copii mei si un copil adoptiv (la figurat), care are si el o fetita de 2 ani, Lily.

Iar eu acum trebuie sa impodobesc bradul de Craciun. Asa ca voi scrie ceva despre pomul meu de Craciun.

In Olanda bradul se impodobeste direct dupa Sfantul Nicolae (5 decembrie) si ramane asa pana dupa Anul Nou.

In primul an de viata in Olanda am cautat brad pe 23 decembrie. Evident, nu mai era nimic!!! A trebuit sa iau un brad mic cu radacina in vas de pamant, ca sa nu raman de Craciun fara pom.

Acum am un brad de plastic. Toata lumea il gaseste OK (citeste: se putea si mai rau). Dar cei ce il vad  raman totusi socati la ideea ca nu am brad natural.
Nu am, pentru ca imi este greu sa il cumpar, sa il aduc acasa, sa il tai ca sa se potriveasca in suport, etc... I-am spus fiului meu 'Cand vei face tu toate astea pentru mine, voi cumpara un brad natural'.

O prietena, colega de scoala din Ploiesti, mi-a spus ca nu m-a crezut cand am declarat ca voi lua un brad de plastic, pentru ca nu isi imagina ca voi avea curajul (citeste: tupeul) sa iau pom din plastic, care este 'not done'... De cand m-am des-snobizat in Olanda, am si acest curaj (tupeu sau nerusinare sau lipsa de rafinament estetic, cum vreti sa o luati).



Covorasul de sub suport este unul din primele mele quilturi facute la masina cu free motion quilting. Materialul este de la Ikea, un cupon, ca sa nu-mi para rau daca trebuie sa il arunc. Si nu l-am aruncat.
Imi amintesc cat m-am chinuit sa il fac, iar acum l-as face intr-o ora!!!

In Romania aveam pom impodobit cu toate culorile. De cand am venit in Olanda nu mai pun decat alb si argintiu, cum am vazut la socrii si mi-a placut. Mai pun si ceva auriu.

Lumanarile sunt foarte, foarte urate. Sunt cumparate candva in graba, inainte sa se inchida magazinele in ajun de Craciun. Pe ale mele, mai frumoase, le dadusem copiilor. Astea urate sunt 'made in DDR' (RDG) si pentru astea le iubesc si nu le mai arunc. Erau si ele niste marfuri pribege din Europa de est, ca si mine. Le tin, asa urate foc cum sunt.


Cumpar in fecare an cate ceva, de unde pot. Nicaieri insa nu se exista podoabe de brad atat de frumoase ca in Germania. Germania este tara in care ar trebui sa petreci Craciunul.

In ultimul timp renuntat la ghirlandele de argintii (prea mult argint), chiar si la cele din margelute de argint si folosesc iar beteala.


Ultimele achizitii sunt globurie gri inchis cu argintiu, cu dungi orizontale.

Si am sa va dau o sugestie, daca aveti lumanari electrice (sunt frumoase cele de ceara, nu zic nu, dar periculoase daca sunt copii). Puneti fundite din panglica argintie de lamé la lumanari. Vor straluci foarte frumos cand le aprindeti si vor fi foarte de efect in pom.


Daca va uitati bine in poza de mai sus, mariti poza si cautati lumanarile, veti intelege despre ce e vorba.

Cum se fac fundele pentru lumanarile de pom de Craciun

1. Trebuie intai sa legati o funda de proba, ca sa masurati de cat lamé aveti nevoie.
2. Taiati din panglica argintie atatea bucati de lungimea respectiva, cate lumanari aveti. 
3. Legati funda in jurul lumanarii, dar nu strangeti foarte tare. Trebuie sa alunece usor pe lumanare, ca sa o puteti scoate, cand strangeti pomul. 
4. Le pastrati in cutie pentru anul care vine.

Daca folositi auriu in pom, luati lamé de culoare aurie.

Acum ma duc sa fac cumparaturi. Am terminat de tivit doua fete de masa (una pentru mine si una pentru parintii lui Lily) si am lucrat doua pulovere pentru copii. Pentru Lily trebuie sa termin pana miercuri, cand merg la ei de Craciun, un bolerou alb, ca sa-l poata pune peste o rochita alba ('rochita de printesa'), care nu are maneci.
Despre asta mai in detalii, cand ajung iar sa stau pe scaun la computer.

Daca nu mai scriu nimic pana maine seara, va urez de pe acum un Craciun fericit cu tot ce va doriti voua si familiei voastre!

4 comentarii: