Ultima pagina

TRANSLATOR

luni, 5 noiembrie 2012

Intai despre masina de brodat Brother si apoi despre nepotelele blonde si chele

Tot masina de brodat Brother este cea mai buna!

Dupa ce am terminat rochitele, am inceput sa cos doua t-shirturi din revista Ottombre, marimea 74.
Am gasit un material de bumbac intr-o culoare acceptabila pentru pielea si parul lor - cat au! -  de blonda nordica, pe care il voi folosi sa testez tiparul. Ma astept sa iasa bine, pentru ca toate recenziile, pe care le-am citit despre tiparele din revista Ottombre pentru copii si femei, sunt excelente. Deocamdata sunt in plina faza de asamblare a t-shirtului.
Cum il fac nu voi scrie. Am pus deja un tutorial detaliat pe blog despre confectionarea unui tricou. Il cos la fel, chiar daca este pentru un copil. Diferenta este numai in dimensiuni si in faptul ca ai de cusut maneci minuscule si un gat la fel de mic.

M-am gandit sa impodobesc totusi t-shirtul cu o broderie la masina. Si cum masina mea Bernina avea acest model ('Little Princess' / 'Micuta Printesa') in memorie si pentru ca imi era lene sa scot Brotherul din cutie, m-am incumetat sa brodez pe Bernina.


[Culoarea reala, restul de poze sunt prea inchise pentriu ca fac poze mizerabile]

Deocamdata nu  am pus decat bentita (bieul / binding) de la gat, pe care trebuie sa o finisez. Si am mai  cusut si manecile la un singur t-shirt, dar nu si sub brat.


Modelul in revista era cu slit la spate, finisat cu bieu (asta am facut, dupa cum se vede!).
Partile din bieu (binding) care se vad nefinisate la spate, trebuiesc cusute in asa fel, incat sa pot pune un nasture sau copca. Slitul trebuie sa aibe marginile una langa alta, nu petrecute.



Acum imi pare rau ca am urmat instructiunile din revista si nu am modificat tiparul ca sa inchei t-shirtul la gat pe umar.  Oricum, trebuie sa las o deschizatura si nu pot sa cos gatul ca la t-shirtul de dama, fara slit. Un copil de varsta lor (6 luni) are capul proportional mai mare decat un adult.

Daca modelul este bun, la urmatorul t-shirt am sa modific tiparul si atunci am sa pun un tutorial pe blog. Intai trebuie insa sa ma documentez bine, sa vad cum se face modificarea asta.

Acelasi model l-am brodat in culori diferite. Cred ca cel cu roz si portocaliu este mai frumos decat cel cu violet, roz si galben, pentru ca e mai cald si mai vesel.

Broderia a iesit bine. Am pus un intaritor (stabilizer) special pentru tricotaje si materialul a ramas suplu, dar in acelasi timp e dublat si intarit si nu se va rupe ata de la broderie sau materialul, daca se va intinde putin tricotul cand il poarta.


Concluzia dupa acest exercitiu de brodat pe Bernina este ca masina Brother ii da clase de departe.
Poate ca masina asta noua pe care o am (am schimbat Aurora pe Bernina 780 si ceva bani in plus) are mai multe chestii noi in software si poti centra modelul mai bine, dar imbunatatirile astea nu compenseaza nici pe departe confortul si usurinta cu care lucrezi cu un Brother.

Am sa va dau un exemplu.
* Cand se rupe ata la Brother sau se termina ata din suveica, schimb suveica sau repun ata de brodat care s-a rupt si apas pe un buton care imi da brodatul cu 1 pas sau 10 pasi in urma. Pot chiar sa dau inapoi cat vreau ca sa ajung intr-un anumit loc. Foarte simplu.
* La Bernina apas pe un anumit buton (de fapt pe ecran), care face sa apara desenul foarte marit si mi se ofera posibilitatea sa apas pe ecran unde vreau sa merg (touch screen), Dar, oameni buni, de unde stiu eu unde vreau sa merg si care a fost drumul pe care a mers masina, cand a trecut de la o culoare la alta?!? Adica unde a ajuns pe 'harta' modelului si cum va merge, ca doar nu urmeaza o linie dreapta. La brodat se sare uneori de la o portiune la alta. Logica nu este a liniei desenului, ci a drumului logic pe care il strabate masina in functie de desitatea modelului si de locul cel mai avantajos ca sa continuie.

Or fi avand ei o metoda, pe care eu din nefericire nu o stiu... Dar oricum ar fi, ceva mai simplu decat datul inapoi cu 10 pasi (sau cati vrei) nu e posibil. Masina de brodat Brother gandeste pentru mine, dat pentru masina de brodat Bernina trebuie sa imi obosesc eu creierii.
In general nu ma deranjeaza sa gandesc -:)))!!!, vreau sa gandesc, pentru ca sunt ceea ce se numeste 'control freak', dar nu in orice ocazie...

Dupa cum stau lucrurile, nu cred ca voi mai folosi Bernina decat in cazul in care ma tenteaza un anumit model preprogramat. Altfel, raman la Brother. Asa carcotasa cum sunt - si sunt!!!! - nu i-am gasit pana acum nici un defect, care sa ma fac sa-mi para rau ca am cumparat acest Brother.

Cand am luat Bernina 780, am dat Aurora si as fi putut da si Brotherul, pentru ca una din vanzatoarele din magazin il ochise direct, dupa cum am aflat mai tarziu. Dar pe un pret derizoriu pentru mine, asa ca nu am acceptat. Pe cand ma codeam si socoteam daca sa il dau sau nu, mi-a zis proprietarul ca are pe cineva si mi-a spus si pe cine.
Acum insa, dupa experienta cu Bernina, ma felicit ca nu am dat Brotherul. Dupa mine este cea mai buna si simpla masina de brodat. Este insa adevarat ca nu am brodat niciodata pe Pfaff, Husqvarna sau Janome si nu ma pot pronunta despre calitatile sau defectele lor.
Sunt ferm convinsa ca cele care au o masina de brodat Brother se pot felicita si pot fi mandre de achizitia lor foarte inteligenta.

Dar atentie. In ceea ce priveste cusutul normal sunt si raman partizanul Berninei. In primul rand pentru piciorusele de calitate pe care le poti cumpara si care iti usureaza mult cusutul. Cu multi bani, e adevaratg, dar calitatea este ireprosabila.

Dodo si Jojo

Vera, Izi si Narcisa, va multumesc pentru urarile de bine si fericire pentru nepotelele mele, Dodo si Jojo.

Foarte straniu cat pot fi de diferite doua fetite gemene, nascute la 2 minute una dupa alta (cezariana, evident, pentru ca erau destul de dolofane).
Jojo are in mod evident sange romanesc in ea, in orice caz mai mult decat surioara ei, care e linistita, introverta si mai inceata cu reactiile. Jojo e un vartej vesel latino-balcanic. Cred ca imi va demola casa de indata ce va incepe sa mearga sau sa se tarasca. Dodo e foarte olandeza. Se uita, observa si reactioneaza mult mai lent, dar este la fel de draguta si vesela. Ma astept de pe acum la mai putine pagube in casa de la ea!

Vi le mai arat inca o data intr-o poza din care se vede imediat cine este mai romanca si cine nu...


[Jojo e evident cea cu limba scoasa... noroc ca nu stie cine a fost Einstein si habar nu are de poza cu limba scoasa, ca i-ai fi reprosat lipsa de originalitate]

Si intr-o poza cu rochitele de botez (picura pozele, dar incet).



[Curioasa cu ochii mari tot Jojo este... ]

Cel mai mandra sunt de faptul ca sunt amandoua foarte vesele, rad tot timpul si plang foarte putin. 
In afara de botez, cand nu le-a placut apa si dezbracatul si imbracatul intr-o biserica rece, unde erau numai 15-16 grade.

7 comentarii:

  1. Minunati ingerasi!!!! Sa va traiasca, sa va bucurati de ele si sa le faceti cat mai multe rochitele!( de asta exista bunicute pricepute ca Dvs).
    Astept si eu o nepotica in luna februarie si abia astept sa-i fac cele mai fromoase hainute!
    Am sa ma inspir de pe blogul acesta minunat pe care l-am descoperit de curand si va multumesc!
    Teodora Voinea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Teodora si felicitari. Scrie-mi un email personal pe lucru de mana ca sa stiu unde sa te gasesc sa-ti dau din tiparele pe care le am eu, intre care si cel de la rochita de botez. Trebuie sa ne ajutam intre noi, bunicile de fetite! Pai nu?!?

      Ștergere
  2. Foarte, foarte reusita poza cu fetitele cu limba scoasa, le ador deja, mai ales ca ambii mei copii nu au avut par. Despre revista eu zic numai de bine, asa vad pe blogurile nemtoaicelor si a filandezelor pe care le urmaresc. Asteptam parerea ta. Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dodo so Jojo sunt dea dreptul adorabile!!! Imi imaginez ce facninat trebuie sa fie sa le urmaresti dezvoltare.
    Am retinut si pontul cu masina de brodat (visez la una de ceva vreme).
    Sanatate multa tie si familiei si sa va bucurati unii de altii!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumes, fetelor pentru cuvintele calde si urarile de bine. Si eu iti urez o masina de brodat pe curand, Narcisa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cei mai draguti copii :) iar in ultima poza zici ca sunt ingerasi foarte scumpici, iar sfaturile pentru brodat sunt excelente.
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa-ti traiasca nepotelele! Sunt 2 ingerasi!
    Spor la cusut!

    RăspundețiȘtergere