Ultima pagina

TRANSLATOR

vineri, 10 august 2012

Aveti un sutien pe masura, care vi se potriveste perfect?

M-am hotarat sa ma documentez mai bine despre cum se alege un sutien, care sa tie se potriveasca perfect si cum sa iti faci singura sutienul. Pe masura ce ma luminez, o sa scriu aici ce am invatat.

Incep cu metoda de masurare si evaluare a sutienului care ti se ofera in magazin la probat.
Foarte multe dintre noi nu poarta sutienul care li se potriveste si asta din diferite motive.
Fie ca nu au fost masurate ca lumea cand au cumparat prima data un sutien, fie ca se duc la cumparat cu un sutien care nu le vine si vanzatoarea le masoara peste el. Sau poate pentru ca au in cap o masura pe care au purtat-o candva si au ramas la ea. Sau dau de o vanzatoare nepriceputa, care le asigura ca sutienul pe care vrea sa-l vanda este perfect ... si nu este.

Masura sutienului se schimba de-a lungul vietii si asta nu numai pentru ca te ingrasi sau slabesti.

Un bust mic are nevoie de alte feluri de sustinere, decat cel mai mare. Sutiene push-up sunt potrivite numai pana la cupa C, masurile mai mari nu trebuie sa-l poarte, oricat de frumos ar fi modelul.

Controlul daca sutienul ti se potriveste:

Regulile pe care le gasiti in romaneste aici sau la site pe eva sunt in linii mari urmatoarele:

*Sanii nu trebuie sa iasa din cupe (marimea cupei este prea mica). Cupa unui sutien bun contine tot sanul, care nu 'da pe dinafara', ca in a doua poza.





* Cupa sutienului nu trebuie sa fie prea larga (se onduleaza putin sau face cute sau falduri mici deasupra sanului sau ai loc gol sub san = sanul incepe cam la 1 cm deasupra sarmei de intarire. Eu puteam sa pun un deget intre sarma si unde incepea sanul - asta cand ma lasam ghidata de o vanzatoare nepriceputa.
Cupa sutienului trebuie sa stea fixa peste san, sa nu fie nici prea mare si nici prea mica. Daca ai probleme cu o cupa prea larga, care face falduri, trebuie sa alegi o cupa mai mica (sa treci de la C la B de exemplu).



In poza de mai sus de pe situl Bits of Lace Fine Lingerie Blog, banda e buna (vezi ca sanii sunt separati frumos si partea din fata a benzii ramane lipita de torace - vezi mai jos). Cupa e prea mare.

* Banda de la spate trebuie sa ramana orizontala, nu trebuie sa se ridice (daca se ridica, ai ales un sutien cu banda prea mare - atunci cobori de la 90 la 85, de exemplu).



* Partea din fata trebuie sa stea lipita de stern. Daca nu sta, inseamna ca ai un sutien cu banda prea mica.



NB. Poza este de pe situl catwalkqueen  (http://www.catwalkqueen.tv/2012/06/ouch_signs_your.html) din postarea Ouch! 5 signs your bikini doesn't fit! (and how to pick one that does). Acolo iti explica cum sa evaluezi un costum de baie din doua piese si sa iti dai seama daca este bun pentru cea care il poarta. Nu strica sa aruncati o privire pe acest site.

Acum din experienta mea. Dupa mari eforturi de a gasi un magazin cu o vanzatoare care are ceva habar de ce vinde, am cumparat in Haga doua sutiene. Intr-un magazin mic. Proprietara parea bine documentata si vindea sutiene numai de calitate buna. Pana la urma am plecat de la ea cu doua sutiene Felina: unul cu masura 90D si altul alb cu masura 85D, pentru ca nu mai avea 90D in culoare deschisa, pentru haine de vara. Doamna mi-a zis ca merge si 85D, iar  eu am fost de aceeasi parere. Atunci!
De cand am inceput insa sa ma documentez despre lenjerie, mi-am dat seama de diferenta dintre cele doua sutiene: in cel alb arat cam ca in figura de mai sus. Cupa e buna, dar banda este prea mica.
Dini de la Danglez mi-a confirmat justetea concluziei: un sutien 85D imi este prea mic.

Un sutien care ti se potriveste, separa sanii, dar ramane lipit de stern, ca mai jos.






 Indiferent de marimea cupei, este mult mai frumos si chiar mai sexy asa, decat cu sanii ingramaditi ca in poza cu costumul de baie bikini rosu cu buline.

* Sutienul trebuie sa iti inalte bustul in asa fel incat sfarcul sanului sa apara la jumatatea antebratului (intre umar si cot) = controlati bretelele, dar problema asta se rezolva repede.

Felul in care trebuie sa va masurati il gasiti pe mai multe situri. Pe scurt Kudika zice ca trebuie sa faci asa (adaugarile mele sunt in galben si nu se gasesc pe situl romanesc):

Pasul 1. Ia un centimetru si masoara diametrul toracelui, chiar sub sani. Trebuie sa masori FIX, nu strans, dar FIX!!! Si se masoara numai dupa ce ai EXPIRAT aerul din piept, nu cand inspiri. Atentie la asta, ca e foarte important. Banda este elastica si daca  iei o masura prea mare... De asta am scris insa mai sus.

Pasul 2. Masoara-ti pieptul, in partea cea mai proeminenta a bustului. Tot fix, dar nu strans.

Pasul 3. Afla marimea cupei, facand diferenta dintre cele doua masuratori de mai sus (scade primul rezultat din cel de-al doilea).

Diferenta da marimea cupei (europene / pentru ca in America si Anglia se foloseste alt sistem de determinarea marimii sutienului):

0-1.5 cm AA
1.5-2.5 cm A
2.5-6.5 cm B
6.5-9 cm C
9-11.5 cm D
11.5-15 cm DD (E)
15-18 cm DD (F)
18-20.5 cm G


Acum mai am o observatie de facut.

* La lenjerie se masoara si se calculeaza cupa dupa masura toracelui si cea a bustului. Asta pentru ca sutienul se sprijina pe torace. Cel putin un sutien bun. Nu de bretele!

* La croitorie insa iti atarna haina sau bluza de umar si se sprijina pe bust. Pentru croitorie marimea toracelui sub san nu e importanta. Masura umarului, a pieptului deasupra sanului si a bustului - da.
Doar in cazul in care ai face ceva extrem de fix pe corp s-ar schimba lucrurile.

Am vazut in diferite carti ca in croitorie se desemneaza cupa asa cum am scris mai inainte ca face Sarah Veblen (diferenta dintre bust si cea a pieptului, deasupra bustului).

In general ar trebui sa obtii aceeasi marime de cupa. Dar daca nu e exact aceeasi, nu va faceti griji.
La croitorie nu e un lucru chiar atat de important, daca ai D sau DD (E). Oricum, perimetrul bustului se corecteaza, dar nu folosind marimea exacta a cupei, la milimetru.

(va urma)

3 comentarii:

  1. Foarte bune sfaturile, si important ca sunt sustinute de fotografiile atat de edificatoare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am citit cu mare atentie articolul, am analizat si pozele si cred ca sunt intre sutienul cu buline rosii si cel bleu.
    Totusi, conform tabelului de la sfarsit m-as incadra la C.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Ziua! Am 14 ani si un piept lat.Conform tabelului m-as incadra in cupa C. Am foarte mari dificultati in gasirea sutienului perfect(in magazinele din oras),deoarece nici unul nu se adapteaza tipului meu de piept.Ce sfaturi imi puteti da?
    Acesta nu s-ar potrivi? http://www.wildfashion.ro/sutiene/sutiene-normale/slg13-sutine-dama Imi puteti da informatiile necesare pe adresa de email : rob.ioanadaiana@yahoo.com ?
    Va multumesc anticipat! :)

    RăspundețiȘtergere