Ultima pagina

TRANSLATOR

joi, 2 februarie 2012

Samponul de masina la curatenia generala


De ieri de la 15.00 spal, sterg si pun lucruri la locul lor in camerele cu ferestre noi. Sunt relativ abrutizata de facutul curateniei. Nimic interesant de comunicat in afara de niste idei pentru facerea curateniei mai rapida si mai buna. Pun insa niste poze din colectia din trecut, ca sa trisez.


In Olanda esti sfatuit sa speli 'termopanele' (de fapt ramele geamurilor termopane) pe afara cu sampon de masina, care curata, da luciu si mai lasa si un strat protector care respinge murdaria. Presupun ca in Romania este la fel.
Am incercat acum cateva luni si am constatat ca au dreptate. Este exact ce trebuie sa faci.

Dat fiind ca mai aveam apa cu detergent (acest sampon de spalat masina) dupa spalatul termopaneleor, ca sa nu o arunc am folosit-o la spalarea unei usi de lemn vopsita. Sa vezi si sa nu crezi: a iesit murdaria din prima, mai bine decat cu alte detergente speciale, culoarea s-a inviorat la maxim si acum ma intreaba musafirii daca am vopsit usa recent (are 2-3 ani de cand am vopsit-o).


Am inceput sa experimentez cu acest sampon. Concluziile:
- Daca aveti obiecte de plastic de birou sau jucarii sau orice alte alte chestii de plastic vor iesi ca noi (acelasi efect: culoarea improspatata si luciu). Atentie! Jucariile trebuiesc neaparat clatite bine.
- Chestiile de lemn sau multiplex laminate, cum ar fi usile de la dulapurile de bucatarie sau interiorul dulapului - la fel.  Dar aici aveti grija sa nu udati foarte mult si sa nu folositi sampon de masina foarte agresiv. Mai ales acolo unde sunt imbinarile nu trebuie udat, ci numai sters.
- Aceeasi chestie la baie, mai ales stratul protector care respinge putin apa.
- Recomand cel mai ieftin si prost sampon, care se dilueaza in apa, dar folosit in doza minima.  Scrie pe flacon sa pui un dop la nu stiu cata apa sau sa pui 2 dopuri, daca vrei un rezultat mai bun). Nu doua dopuri de sampon, ci numai unul.... Nu doza maxima pt masina, asa cum faci cand nu doresti sa o mai stergi sau clatesti, pentru ca iti da o solutie prea agresiva.








Cea mai frumoasa constatare este insa ca respinge intr-adevar murdaria
Eu am jaluzele la ferestre cu lamele metalice (luxaflex ii zice aici). Erau intr-un hal fara de hal, pentru ca este foarte greu sa le stergi fara sa te tai. Le-am sters dupa descoperirea samponului de masina cu o carpa microtex imbibata in acest sampon si poi cu una umeda, ca sa iau cata spuma era. 
Am constatat ieri ca jaluzelele sterse asa erau practic in starea de dupa stergere, in afara de ceva praf, in timp ce cele sterse cu detergentul obisnuit se murdarisera puternic.

Ma duc sa termin de sters si controlat ce mai am de pus la loc in camara.

Nici nu am stiut ca am atatia muschi la picioare. Toti ma dor toti de atata urcat si coborat scara ca sa ajung la rafturile de sus.
Imi e dor de camera de lucru si de ce am de facut, mai ales de tshirtul inceput.

Pozele: o salopeta jeans pt copii, tipar Burda. Am folosit marginile materialului pt buzunar, fiindca mi-au placut franjurile. Ca sa nu iasa fata prea groasa am captusit-o cu un material ramas de la niste pantaloni de pijama.

Un comentariu:

  1. Ai un blog plin de informatie utila! Trebuia neaparat sa te felicit pentru asta, avand in vedere faptul ca abea de curand l-am descoperit.

    Revenind la tema subiectului cu program de curatenie, trebuie sa sriu si eu, ca zilele trecute, am spalat baia cu un sampon pentru masina (accidental), chiar si armatura si dulapurile... eram fascinata de rapiditatea de curatare... m-a prins ora 23 in baie si nu-mi venea sa las nimic nesters cu acel sampon..:)

    RăspundețiȘtergere